Hulp aangeboden via Twitter
Via Twitter heb ik aangeboden om boodschappen te halen voor mensen die dat niet zelf kunnen of durven. Ik heb zelf geen opa en oma meer die ik kan helpen, maar misschien zijn er mensen die geen beroep kunnen doen op vrienden of familie.”
Dankbaar werk
Wessel heeft inmiddels vijf adressen waar hij boodschappen bezorgt. Voor de meeste mensen gaat hij iedere week naar de winkel. “Ik bezorg voor twee bewoners van It Menniste Skil, een kleinschalig woonzorgcentrum. Daar mag ik niet naar binnen en geef ik de tassen af aan de verzorging. Ik heb nog nooit kennis gemaakt met de bewoners, misschien kan dat later.” Op een adres in het centrum van Bolsward bezorgt Wessel boodschappen bij een mevrouw die van oorsprong uit Zwitserland komt. “Zij vindt het heel gezellig als ik kom en ik drink daar vaak een kopje koffie mee. We hebben erg leuke gesprekken. Zij mist haar familieleden in Zwitserland, ze kan hen niet opzoeken. Ik merk dat ze graag even met mij praat. Ik vertel ook over mezelf en hoe het nu gaat met mijn studie. Ik vind het heel dankbaar werk.”
Hulp vragen is lastig
Wessel doet de boodschappen al zes weken en is van plan het vol te houden zolang het nodig is. “Ik merk dat het voor ouderen best lastig is om hulp te vragen. Ze vragen zich af of het wel echt nodig is dat ze iemand inschakelen en of ze niet tot last zijn. Maar ik weet dat er veel mensen zijn die wel willen helpen, het is geen probleem.” Wessel is te bereiken op telefoonnummer: 06- 365 00 963.